Fondurile de investiții și IMM-urile. Elemente esențiale pentru o relație de succes
Episodul 3 al podcastului Pluxee IMM Connect este dedicat gestionării relației cu un fond de investiții din perspectiva unui IMM. Jurnalistul Toader Păun va afla de la invitatul său, Radu Georgescu, Founding Partner la Gecad Ventures, Chairman Seedblink, cum se derulează un parteneriat cu un fond de investiții și să să clarifice cele mai importante lucruri pe această temă.
Despre Radu Georgescu, Founding Partner la Gecad Ventures, Chairman Seedblink
Radu Georgescu, investitor și antreprenor, cu mai mult de trei decenii de experiență, a lansat prima afacere în 1992 - GECAD Software, o companie specializată în producția și distribuția de soluții software. De altfel, zona de expertiza a lui Radu este tehnologia, domeniu în care a realizat multe tranzacții celebre. În prezent, Radu Georgescu face parte din Consiliul Director al mai multor companii locale și internaționale, este Founding Partner la Gecad Ventures și Chairman la Seedblink, care a început ca prima platforma de crowd-investing din Europa Centrală și de Est și a ajuns o soluție completă de equity ownership. Seedblink a atras aproape 350 milioane euro pentru 250 de companii din 15 țări. Platforma are listate 2200 de companii și investitori din peste 50 de țări.
Parteneriatul cu un fond de investiții începe cu răbdare și se întreține cu transparență
Poate cel mai important lucru pe care antreprenorii trebuie să îl înțeleagă cu privire la modul de lucru specific fondurilor de investiții este că semnarea unui acord contractual durează de regulă, 6 luni – 1 an. În acest timp, fondul de investiții urmărește evoluția companiei și au loc discuții ample până perfectarea unei înțelegeri.
La această perioadă de cunoaștere reciprocă și negocieri, se adaugă și o perioadă prealabilă de cercetare pe care o face antreprenorul și în care se pregătește pentru etapa de finanțare. Recomandarea lui Radu Georgescu este ca antreprenorii să urmeze cursuri dedicate cu specialiști care lucrează în fonduri de investiții pentru a înțelege modul de gândire al acestora. Ulterior, antreprenorii trebuie să identifice corect domeniul din care provine diferențiatorul semnificativ al business-ului lor. Echipați cu noțiunile și cunoașterea necesară, antreprenorii vor putea identifica cu ajutorul documentării și networkingului, 5 fonduri de investiții pe care să se concentreze și în a căror teză de finanțare se încadrează compania.
Transparența, predictibilitatea și comunicarea permanentă sunt esențiale în relația dintre investitor și companie
Din momentul în care un fond de investiții devine partener, compania trebuie să raporteze date referitoare la evolutia companiei formal și constant către partenerul său. Nici veștile proaste dar nici cele bune nu trebuie amânate în comunicarea cu un fond de investiții, odată ce a devenit partener.
Deși Radu Georgescu admite că uneori antreprenorii au tendința de a amâna comunicarea unor evoluții nefavorabile, el argumentează că această reacție este nefundamentată deoarece este în interesul fondului de investiții să ajute din punct de vedere strategic, tactic și inclusiv operațional, la nevoie, pentru ca firma să iasă din situația dificilă. Acesta adaugă că deși raportarea formală poate fi dificilă la început pentru companii, în timp, creează un cadru de lucru productiv iar beneficiile acesteia devin evidente.
Te invităm să asculți întreaga discuție dintre Toader Păun și Radu Georgescu pentru a afla multe alte informații utile pentru a înțelege modul în care funcționează parteneriatul cu un fond de investiții și multe altele.