Cum crești prezența companiei în social media
Trăim într-o lume digitală, în care comunicarea se mută tot mai mult în mediul online. Afacerile care își doresc să atragă publicul și să-și mențină o bază de clienți fideli trebuie să se adapteze la tendințele digitalizării, inclusiv printr-o prezență puternică în platformele de social media. Cum poți să te asiguri că afacerea ta este populară în mediul online? Ți-am pregătit în continuare o serie de tehnici pe care merită să le aplici.
Stabilește-ți obiective clare
La fel ca în cazul oricărui proiect, este important să ai de la început obiective bine stabilite și ușor de măsurat. Acestea ar putea include creșterea numărului de urmăritori, generarea lead-urilor, creșterea traficului pe website-ul companiei sau orice altă variantă consideri ca fiind relevantă pentru compania ta.
Este bine ca obiectivele să fie prioritizate în funcție de impactul lor asupra afacerii și să urmeze principiul SMART - să fie specifice, măsurabile, tangibile, realiste și să aibă o limită de timp. De exemplu, poți să urmărești creșterea vizitelor pe site cu 20% în decurs de 3 luni.
Identifică publicul țintă
Îți recomandăm să nu pornești la drum cu ideea că trebuie să atragi cât mai mulți urmăritori, indiferent cine ar fi aceștia. Gândește-te la faptul că vizitatorii și urmăritorii paginilor tale de social media ar trebui să fie relevanți pentru afacere - pe scurt, să fie genul de persoane care ar fi în mod real interesate de produsele sau serviciile pe care le comercializezi.
Poți începe prin a crea un profil detaliat al publicului țintă, în care să incluzi aspecte precum vârsta, genul, locația geografică, ocupația, interesele și comportamentul online. Întreabă-te ce fel de conținut ar prefera audiența ta, pe ce platforme de social media ar avea conturi și ce postări ar urmări. Dacă ai nevoie de un plus de inspirație, explorează audiența competitorilor, pentru a afla cine sunt urmăritorii lor. Poți obține idei valoroase pentru propria strategie.
Alege platformele de social media potrivite
Selectarea platformelor este esențială pentru a ajunge la publicul țintă și a obține rezultatele dorite. În funcție de profilul audienței tale, identifică platformele pe care aceasta este cea mai activă. Fiecare platformă de social media are caracteristici distincte - de exemplu, LinkedIn poate fi spațiul perfect pentru comunicarea B2B, în timp ce Instagram, TikTok și Facebook pot fi utilizate cu succes pentru creșterea notorietății brandului.
Înainte de a-ți face un plan de postări, încearcă să te familiarizezi cu caracteristicile principalelor platforme. Observă ce fel de conținut se postează pe fiecare dintre ele, cum sunt interacțiunile companiilor cu utilizatorii și ce fel de instrumente de promovare există. Nu uita să observi unde sunt prezenți competitorii tăi și cum interacționează cu publicul. Dacă vrei să testezi terenul, poți experimenta cu diferite platforme, măsurând performanța în funcție de obiectivele stabilite și ajustând strategiile în funcție de rezultate.
Oferă conținut de calitate
Când este vorba de comunicarea în social media, orice companie trebuie să aibă o misiune clară: să ofere conținut de calitate, nu doar axat pe vânzare, și să construiască o relație cu vizitatorii și urmăritorii paginii. Mai departe, obiectivele specifice pot să difere, însă pentru a le atinge este important să te asiguri că paginile tale de social media sunt centrate pe experiența utilizatorului.
Odată ce ți-ai identificat publicul țintă și ai înțeles nevoile și interesele acestuia, începe să creezi conținut care să ofere valoare. Oamenii nu se decid întotdeauna să cumpere după ce îți văd pagina. Dacă vrei să îi păstrezi alături de tine pe termen lung și să le atragi treptat interesul, trebuie să le dovedești că pagina ta de social media e un spațiu unde vor găsi mereu ceva interesant. Să spunem că ai un magazin de mobilă: bineînțeles că vei promova produsele și ofertele, însă încearcă să ai cât mai multe postări despre idei de amenajare și sfaturi de design interior sau întreținere a mobilierului.
Conținutul vizual are un impact puternic. Asigură-te că fotografiile și videoclipurile pe care le postezi sunt de înaltă calitate și relevante pentru mesajul pe care îl transmiți. Poți posta inclusiv clipuri video cu membrii companiei sau cu clienții care povestesc experiența lor. Când vine vorba de postările scrise, aplică același principiu ca la elementele vizuale: scrie cu atenție, fără greșeli gramaticale, folosind un limbaj care crezi că ar atrage publicul țintă. Nu te teme să folosești umorul sau storytellingul, dacă simți că potențialii tăi clienți ar prefera o astfel de comunicare.
Construiește relații autentice
Urmăritorii paginii tale nu ar trebui să perceapă afacerea ta doar ca pe un alt brand, ci mai degrabă ca pe un partener, o adevărată persoană - poate părea ciudat la prima vedere, dar gândește-te la paginile de social media pe care le apreciezi în mod real. Nu-i așa că acestea par mai mult decât un simplu instrument de promovare a unei afaceri?
Implică-ți audiența cu sondaje sau întrebări care să invite la discuții. Încearcă să creezi o conexiune cu publicul prin tot ceea ce postezi. Îndeamnă vizitatorii paginii să lase comentarii sau recenzii, poze cu produsele pe care le-au achiziționat sau - atunci când pui o postare non-comercială - să vină cu propriile păreri legate de subiect. De exemplu, dacă ai un restaurant, invită publicul să lase în comentarii idei de mâncăruri exotice pe care le-au încercat sau preparate care le amintesc de copilărie. Organizează concursuri cu premii, în cadrul cărora publicul trebuie să dea like paginii și să eticheteze un prieten sau să dea share postării. Astfel, vei crește interacțiunile și audiența.
Pe cât se poate, încearcă să răspunzi la comentarii, mai ales dacă acestea conțin întrebări, sugestii sau reclamații. Evident, același lucru este valabil și pentru mesaje. Răspunsurile ar trebui să fie întotdeauna politicoase și în ton cu personalitatea companiei. Nu ai vrea ca din cauza unui răspuns mai puțin diplomat să pierzi un client sau chiar mai mulți, afectând imaginea afacerii.
Realizează un calendar de social media
Un calendar de social media bine pus la punct te va ajuta să ai o strategie eficientă și să te organizezi mai ușor. Începe prin a defini obiectivele tale pentru fiecare lună - de exemplu creșterea numărului de urmăritori, creșterea interacțiunilor cu pagina afacerii, promovarea unui produs sau lansarea unei campanii.
Ia în calcul evenimentele, sărbătorile sau tendințele de sezon care pot influența conținutul și subiectele abordate. Planificarea în funcție de acestea va adăuga un plus de relevanță postărilor. Asigură-te că ai conținut variat pentru fiecare platformă pe care postezi. Totodată, decide care va fi frecvența postărilor tale. Experimentează cu numărul de postări săptămânale sau zilnice, pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru audiența ta. Încearcă să postezi la diferite ore, pentru a vedea când sunt mai activi urmăritorii paginii tale. Poți posta direct sau poți să apelezi la platforme prin care să programezi postările - mai ales în perioada sărbătorilor sau a concediilor.
Promovează-ți postările prin anunțuri plătite
Cu siguranță îți dorești cât mai mult trafic organic, însă pe măsură ce tot mai multe afaceri comunică în mediul online, poate fi dificil să crești paginile de social media și să ai vizibilitate cu zero investiții. Stabilește un buget lunar alocat promovării și alege cu grijă postările pe care le promovezi - e important ca acestea să fie relevante pentru brand și pentru publicul pe care vrei să îl atragi.
Atunci când promovezi o postare, acordă atenție audienței căreia te adresezi. Platformele de social media îți permit să alegi audiența până în cel mai mic detaliu: vârstă, zonă geografică, interese, nivel de educație și chiar loc de muncă. În definitiv, îți dorești ca oamenii pe care îi atragi să facă parte din publicul tău țintă, pentru a crește șansele de a-i transforma în fani și clienți fideli ai companiei.
În final, nu uita un aspect esențial: pentru a evalua eficacitatea strategiilor tale de social media și a face ajustările necesare, trebuie să monitorizezi periodic performanța postărilor. Din fericire, fiecare platformă oferă instrumente de analiză pentru paginile de business. Explorează aceste instrumente pentru a obține date despre reach, engagement și comportamentul utilizatorilor. Observă inclusiv caracteristicile audienței tale și analizează datele legate de performanța diferitelor tipuri de conținut, pentru a identifica ce funcționează cel mai bine. Ajustează strategia de social media în funcție de rezultatele analizei.
Sperăm că informațiile pe care ți le-am oferit ți-au fost utile și îți dorim să creezi postări de social media cât mai reușite, care să crească de la o zi la alta prezența companiei tale în mediul online!