Strategii pentru creșterea vânzărilor în 2024
În 2024, vânzările nu se referă doar la tranzacții, ci și la conexiuni reale, experiențe pozitive și tehnologie inteligentă. Clienții sunt mai informați și mai selectivi, iar canalele digitale sunt în plină expansiune. În acest cadru vibrant, metodele tradiționale pur și simplu nu vor mai face față. De aceea, este timpul să adopți strategii mai eficiente, mai practice și mai ușor de implementat.
După cum știi deja, creșterea nu înseamnă doar să faci mai mult, ci și să faci mai bine. De aceea, strategiile pe care le vei citi mai departe sunt adaptate pieței de azi. Cu ajutorul acestora vei avea o înțelegere profundă a clienților, vei utiliza inteligent tehnologia și îți vei menține agilitatea într-un mediu de business în continuă schimbare. Așadar, iată care sunt strategiile care te vor ajuta să îți crești vânzările în 2024.
Implementează un sistem CRM avansat
CRM-ul (Customer Relationship Management) este o tehnologie de gestionare a tuturor relațiilor și interacțiunilor companiei tale cu clienții și potențialii clienți. Scopul unui astfel de program este simplu: îmbunătățirea relațiilor de afaceri. Un CRM te ajută să rămâi conectat cu clienții tăi, să eficientizezi procesele și să îmbunătățești profitabilitatea.
Alegerea unui CRM potrivit afacerii tale este esențială. Un început bun este să te gândești la ce ai nevoie: ceva ușor de utilizat sau preferi un traseu de învățare pentru mai multe funcții? Ia în considerare dimensiunea business-ului, bugetul și caracteristicile specifice de care ai nevoie.
Printre cele mai populare CRM-uri menționăm: Zoho, Salesforce, HubSpot sau Microsoft. De îndată ce ai ales CRM-ul potrivit, este momentul să îl integrezi cu canalele de vânzări și marketing. Integrarea presupune că toate datele despre clienții se află într-un singur loc. Echipa de vânzări poate vedea cele mai recente campanii de marketing și poate folosi aceste informații în pitch-urile de vânzare. Mai mult, echipa de marketing își poate adapta campaniile pe baza datelor venite de la vânzări. Un CRM asigură o muncă în echipă, oferind întregii organizații o imagine completă.
Nu în ultimul rând, pregătește-ți echipa pentru a utiliza noua tehnologie. Investește timp în sesiuni de formare și asigură-te că toată lumea înțelege cum să utilizeze funcțiile. De îndată ce totul merge bine, începe urmărirea interacțiunilor cu clienții. Fiecare apel, email sau întâlnire sunt înregistrate. Aceste date te ajută să îți înțelegi clienții și să creionezi strategii de promovare pe gustul lor.
Urmărește webinarul ”Strategii de creștere a profitului pentru IMM-uri” și află cele mai performante strategii și tactici pentru creșterea profitabilității în 2024.
Folosește social media pentru conversii mai mari
Primul pas pe care trebuie să îl faci în social media este să găsești platforma ideală. Compania ta nu trebuie să fie peste tot, ci doar în locul potrivit - acolo unde se află publicul tău. De exemplu, dacă activezi în lumea de business, LinkedIn e alegerea cea bună, iar dacă vinzi produse de lifestyle, te poți orienta spre Instagram. Cum îți dai seama de acest lucru? Verifică datele demografice ale fiecărei platforme și informațiile din CRM.
Mai departe, trebuie să te concentrezi pe conținut. Acesta ar trebui să se adreseze direct publicului tău. Ce vor să vadă? Ce le rezolvă problemele? Ce îi face să dea click pe butonul de ”cumpără”? Răspunsurile pot fi diverse: de la videoclipuri cu instrucțiuni, la imagini ”behind the scenes” sau mărturii ale clienților, până la lansări de produse. Fiecare postare este o oportunitate de a te conecta cu publicul țintă. De aceea, creează conținut valoros, informativ și chiar și amuzant. În primul rând vrei să creezi o conexiune, și abia apoi o vânzare.
După ce ai o strategie de conținut pe social media bine pusă la punct este timpul să te concentrezi pe reclamele plătite. Cu ajutorul acestora, vei putea viza audiențe foarte specifice. Poți identifica persoanele pe baza intereselor, comportamentelor și chiar a interacțiunilor anterioare cu afacerea ta. Pe lângă acest lucru, retargeting-ul duce totul la nivelul următor. Ai căutat vreodată un produs, ca mai apoi să îl vezi în feed-ul de social media? Aceasta este retargetarea. Prezinți produsele sau serviciile tale în fața unui public care se arată interesat de ele, dar care nu a achiziționat.
În cele din urmă, fii atent la tendințe. Social media evoluează mereu. Ceea ce este la modă azi, mâine ar putea dispărea. Folosește instrumente de monitorizare pentru a descoperi ce este în vogă în industria în care activezi. Făcând parte din conversație, vei fii relevant și mereu în mintea potențialilor clienți.
Citește și articolul Cum crești prezența companiei în social media
Îmbunătățește vânzările prin personalizare
Primul pas pentru implementarea unei strategii de personalizare este colectarea datelor. Este important de menționat că responsabilitatea este una enormă. Asigură-te că datele sunt colectate în mod etic și transparent, iar clienții tăi știu ce date colectezi și ce urmează să faci cu ele. Confidențialitatea este esențială.
De îndată ce te-ai asigurat de acest lucru, cum folosești datele? Totul se rezumă la înțelegerea tiparelor, preferințelor și comportamentelor - ce cumpără clienții tăi, când cumpără și ce pagini vizitează. Această perspectivă te ajută să îți adaptezi abordarea pentru a se potrivi perfect nevoilor lor.
Mai departe, urmează să personalizezi comunicarea. Poți să îți iei adio de la același email care este trimis tuturor clienților tăi. Prin personalizare îți vei face clienții să se simtă speciali - vei folosi numele lor, vei face referire la achizițiile anterioare și vei vorbi despre interesele specifice lor.
Mai mult, poți trimite oferte pentru articolele la care s-au uitat sau pentru produse similare. Acest lucru arată că ești atent și că apreciezi nevoile lor specifice.
Dezvoltă o strategie de content marketing
Prin marketingul de conținut poți să atragi atenția publicului țintă prin subiectele și formatele potrivite. Primul pas este să te gândești la interesele audienței tale. Cu ce probleme se confruntă pe care produsul sau serviciul tău le poate rezolva? Poți combina această strategie cu una SEO, în care analizezi cele mai căutate fraze și cuvinte relevante pentru domeniul tău.
Mai departe, analizează cum îi place publicului tău să consume conținut. Bloguri, videoclipuri, podcasturi, infografice? Fiecare format are farmecul său și un scop bine definit. De exemplu, blogurile sunt excelente pentru informații detaliate, în timp ce videoclipurile pot prezenta produsul sau serviciul tău în acțiune. Alege formatele care rezonează cel mai mult cu publicul tău și începe să creezi!
În content marketing, organizarea este esențială, iar aici intervine un calendar de conținut. Prin intermediul acestuia, planifici ce postezi și când. Astfel, menții un conținut consistent și te asiguri că te implici în mod regulat cu audiența ta.
Dar, pe lângă crearea conținutului, ai nevoie de un plan de distribuție solid, fie că este pe email sau social media. Este esențial să distribui conținutul pe diferite canale pentru a-i maximiza raza de acțiune. Content marketing nu este doar despre a crea conținut, este despre a-l pune în fața ochilor potriviți.
Următorul pas este măsurarea succesului. Urmărește cum funcționează conținutul tău - oamenii citesc, urmăresc, împărtășesc, comentează? Uită-te la măsurători precum vizualizările, timpul petrecut pe conținut, partajările sociale sau ratele de implicare. Acest lucru îți va spune ce funcționează și ce nu. Mai departe, folosește aceste informații pentru a-ți rafina strategia.
Extinde-te pe segmente și piețe noi
Expansiunea pe piețe noi trebuie să fie o mișcare calculată. Începe prin a identifica potențialele zone care ar putea fi potrivite pentru produsul sau serviciul tău. Ia în considerare factori precum dimensiunea pieței, cererea, concurența sau nuanțele culturale. Cercetează datele și tendințele și înțelege demografia noii piețe. Cine sunt oamenii de acolo, de ce au nevoie și cum preferă să cumpere? Această etapă este esențială, deoarece pune bazele strategiei de extindere.
Mai departe, adaptează ofertele. Fiecare piață este unică, iar produsul sau serviciul tău ar putea avea nevoie de o ajustare pentru a se potrivi într-un mediu nou. Schimbările ar putea fi simple (ajustarea mesajelor) sau complexe (modificarea caracteristicilor pentru a răspunde nevoilor locale).
În ceea ce privește strategiile de intrare pe o piață nouă, poți să încerci să faci acest lucru pe cont propriu sau cu ajutorul unui asociat local. Indiferent de alegerea ta, după intrare, concentrează-te pe crearea unor relații noi. Conectează-te cu influencerii locali, implică-te în comunități și participă la evenimente. Mai mult, promovarea trebuie să fie adaptată noii piețe - atât prin comunicare, cât și ca strategie.
Aceste tactici sunt doar începutul, iar adevărata provocare apare după implementare. Fiecare strategie este un instrument, iar modul în care folosești acest instrument poate defini succesul. Rămâi agil, fii deschis la nou, adaptează-te constant și păstrează clientul în centrul tuturor activităților tale.