avantaje pentru afacerea ta , negociere, barbat si femeie la birou- Pluxee IMM Connect

Cum menții relații bune și negociezi cu partenerii astfel încât să obții avantaje pentru afacerea ta

Comunicarea este o adevărată artă, pe care trebuie să o stăpânești pentru a menține relații bune cu colegii, clienții și partenerii. În plus, atunci când discuți termenii unui contract, abilitățile de comunicare trebuie dublate de tehnici eficiente de negociere, care să îți aducă rezultatele dorite. Iată în continuare opt metode pe care le poți aplica pentru a colabora cât mai bine cu partenerii tăi de afaceri.


1. Creează condiții optime pentru discuțiile de afaceri

Programează din timp întâlnirile, ținând cont atât de programul tău, cât și de disponibilitatea partenerilor tăi. Dacă discuția va avea loc la sediul companiei, încearcă să nu o stabilești la finalul zilei de lucru, pentru a nu interfera cu planurile personale ale participanților.

În cazul în care preferi un cadru mai puțin formal, poți propune un prânz sau o cină de afaceri, la un restaurant care să ofere liniște și confort. Ieșirea la restaurant este o modalitate excelentă de a socializa și a discuta cu partenerii de afaceri într-o atmosferă mai relaxantă. Rezervă din timp masa, asigurându-te că în locație nu sunt programate alte evenimente pentru ziua respectivă. 

2. Ascultă-ți activ interlocutorii și înțelege-le nevoile

Comunicarea eficientă este bilaterală - nu presupune doar să îți expui ideile, ci și să le asculți pe cele ale interlocutorilor. Acordă-le atenție partenerilor tăi, fără a te gândi constant la propria perspectivă și la ceea ce urmează să spui. Acest lucru demonstrează respect și te ajută să afli informații valoroase, de care să ții cont atunci când discutați termenii contractului sau detaliile colaborării.

Pune întrebări bine țintite, pentru a demonstra că te interesează ceea ce ți se spune. Interesează-te cu privire la prioritățile partenerilor tăi. Dacă le înțelegi așteptările și obiectivele, îți poți adapta propunerile astfel încât colaborarea să fie avantajoasă pentru ambele părți.

3. Comunică deschis și clar

Atunci când îți exprimi ideile, fă-o într-un mod clar și coerent. Evită ambiguitățile și asigură-te că mesajul tău este ușor de înțeles. Acest lucru previne neînțelegerile și contribuie la construirea încrederii în relația cu partenerii. Demonstrează deschidere în privința informațiilor pe care le împărtășești, pentru că este important ca partenerii tăi să simtă că discutați cu sinceritate și că le pui la dispoziție toate informațiile relevante.

Interlocutorii tăi vor aprecia transparența ta și vor simți că sunt luați în considerare. Arată empatie față de nevoile și preocupările partenerilor de afaceri. Încercă să vezi situația din perspectiva lor și să propui soluții optime pentru toți.

4. Cunoaște-ți cât mai bine partenerii de afaceri

Valorile personale pot influența deseori deciziile și preferințele, inclusiv în deciziile de afaceri. De aceea, dacă reușești să cunoști cu adevărat persoana cu care discuți, îți este mult mai simplu să identifici interese comune și puncte în care rezonați. Încearcă să afli care sunt valorile partenerilor tăi și identifică zonele în care acestea se aliniază cu valorile tale. Află care sunt obiectivele lor personale și profesionale, astfel încât să le poți oferi argumente convingătoare.

De asemenea, nu uita că fiecare persoană are propriul său stil de comunicare - învață cum preferă partenerii tăi să primească informații și adaptează-ți comunicarea în consecință. Unii pot prefera comunicarea directă și rapidă, bazată pe cifre și rapoarte clare, în timp ce alții pot aprecia mai degrabă o discuție de tip brainstorming, în cadrul căreia analizați împreună diverse variante de colaborare.

5. Demonstrează stabilitate și consecvență

Pentru ca relațiile cu partenerii tăi să funcționeze cât mai bine pe termen lung, este important să te asiguri că aceștia te privesc cu încredere. Ia decizii ferme și coerente, aliniate cu valorile și obiectivele tale, pentru a nu crea confuzie și a demonstra maturitate emoțională.

Bazează-ți deciziile pe argumente clare, pe care să le poți prezenta interlocutorilor tăi, astfel încât să îi ajuți să îți înțeleagă punctul de vedere. Oferă explicații sincere atunci când ți se cer și nu încerca să lași deoparte detaiile esențiale - ascunderea informațiilor sau schimbările frecvente ale poziției pot afecta negativ relația cu partenerii și pot complica negocierile. Onorează-ți angajamentele și termenii discutați. 

6. Pregătește-te înainte de negocieri

Atunci când participi la negocieri, este bine să te prezinți cu seriozitate, astfel încât să le demonstrezi colaboratorilor tăi că știi ce vrei și le respecți timpul. Înainte de începerea negocierilor, stabilește clar ce anume dorești să obții. Prioritizează-ți obiectivele în funcție de importanță.

Informează-te cu privire la partenerii tăi, la nevoile și obiectivele lor. Cunoașterea detaliată a contextului în care se desfășoară negocierile îți permite să adaptezi abordarea și propunerile pentru a răspunde mai bine așteptărilor ambelor părți. Anticipează diferite scenarii și identifică alternativele posibile. Pregătirea prealabilă te ajută să menții controlul în timpul negocierilor.

7. Demonstrează flexibilitate și gestionează conflictele cu diplomație

Cu siguranță știi deja că negocierile presupun compromisuri de ambele părți. Prin urmare, va trebui să dai dovadă de deschidere și de flexibilitate, fără a accepta neapărat o colaborare care nu te avantajează. Important este ca soluția finală să îți aducă avantaje, chiar dacă nu se pliază 100% pe așteptările inițiale. În cazul în care apar neînțelegeri, abordează-le într-un mod profesionist, fără a le transforma în conflicte inutile.

Modul în care te adaptezi la cerințele partenerilor tăi și gestionezi un eventual conflict va dicta și colaborarea viitoare - este important să dai dovadă de fermitate, diplomație și înțelegere. O poziție lipsită de flexibilitate poate afecta relația cu partenerii pe termen lung, însă a face compromisuri care te dezavantajează clar poate fi o dovadă de slăbiciune. Evită parteneriatele cu persoane care abuzează de bunăvoința ta.

8. Alege-ți cu grijă partenerii de afaceri

Este esențial ca partenerii tăi de afaceri să îți aducă un plus de valoare și să îți transmită încredere. Dacă ai de ales între mai multe companii care îți fac oferte similare, încearcă să afli care dintre acestea se aseamănă cel mai bine ca valori și stil de comunicare cu propria organizație. Nu căuta doar beneficii pe termen scurt, ci mai degrabă concentrează-te pe construirea de parteneriate durabile. O relație stabilă și benefică pe termen lung poate aduce avantaje semnificative afacerii tale.

Cauți un parteneriat stabil pentru motivarea echipei tale? Pluxee îți stă la dispoziție, cu soluții moderne și eficiente, prin care poți crește starea de bine și satisfacția angajaților. De la cardurile cu tichete de masă sau tichete cadou, până la cardurile de tichete culturale sau vouchere de vacanță, dedicate timpului liber de calitate, respectiv vacanțelor relaxante, avem beneficiile care te ajută să deschizi o lume plină de oportunități pentru echipa ta.

Distribuie