tehnici managementul timpului, barbat, ceas - Pluxee IMM Connect

Tehnici pentru managementul timpului: cum câștigi timp într-o lume tot mai agitată

În ziua de astăzi trăim într-o lume plină de stimuli și simțim că timpul trece pur și simplu pe lângă noi. Ne promitem că vom avea un weekend relaxant și plin de activități distractive, doar ca să descoperim că ziua de luni a venit mai repede decât ne așteptam. Ne așezăm la birou, deciși să ne ocupăm de toată lista de sarcini, însă orele trec rapid și abia apucăm să ajungem la jumătatea listei. 

Dacă ai experimentat și tu astfel de situații, cu siguranță ți-ar plăcea să găsești soluții prin care să-ți crești productivitatea și să ai totodată timp pentru viața personală. Iată o serie de tehnici simple, pe care merită să le încerci.


Ce este managementul timpului

Managementul timpulu reprezintă o abordare prin care îți organizezi și controlezi eficient programul, astfel încât să-ți  crești productivitatea și să-ți poți îndeplini obiectivele. Noțiunea implică planificarea și prioritizarea activităților, gestionarea timpului dedicat fiecărei sarcini, precum și identificarea și eliminarea timpilor morți. Indiferent de domeniul de activitate, un bun management al timpului te poate ajuta să îți îmbunătățești atât viața profesională, cât și pe cea personală.

Tehnici eficiente pentru managementul timpului

Dacă vrei să câștigi mai mult timp pentru tine și planurile tale, aplică aceste soluții și vei observa diferența:

Planifică-ți în mod realist activitățile zilnice

Chiar dacă ne-am dori ca ziua să fie nesfârșită, astfel încât să poată cuprinde toate planurile noastre profesionale și personale, adevărul este că timpul este o resursă limitată. Atunci când agenda ta cuprinde nenumărate activități, riști să te aglomerezi și să nu poți termina sarcinile pe care ți le-ai propus. În plus, un program prea aglomerat îți poate provoca anxietate și te poate face să comiți greșeli sau să dai mai puțin randament.

Pentru a te organiza mai eficient, începe prin a evalua resursele disponibile, cum ar fi timpul și nivelul de energie. Prioritizează activitățile importante și estimează în mod realist cât timp îți va lua să le îndeplinești, evitând subestimarea sau supraestimarea duratei. Nu uita să treci și pauzele în program, pentru că ai nevoie de intervale în care să-ți încarci bateriile. Dacă la finalul zilei observi că planificarea ta nu a fost 100% corectă, nu te descuraja: acum știi cum să te organizezi mai bine pentru ziua de mâine.

Evită multitaskingul

Probabil ai auzit de persoane care reușesc să facă mai multe lucruri în același timp - există chiar și mituri în acest sens, precum cel al lui Napoleon Bonaparte, despre care se spune că jongla concomitent cu numeroase sarcini. Ei bine, dacă vrei să lucrezi eficient și calitativ, este recomandat să uiți de multitasking. Creierul nostru nu are capacitatea de a se concentra în același timp pe activități cognitive diferite - suntem capabili să alergăm în parc și să ascultăm un podcast sau să citim în timp ce ne bem cafeaua, dar asta pentru că doar una dintre activități ne stimulează intelectual. 

Când încerci să te ocupi de mai multe proiecte în același timp, creierul tău va trece de fapt de la unul la altul, ceea ce înseamnă mai mult efort și mai puțină concentrare. Multitaskingul îți scade de fapt productivitatea și calitatea muncii, contribuind totodată la oboseala fizică și psihică.

Folosește tehnica Pomodoro

Tehnica Pomodoro este o metodă de organizare ce încurajează focalizarea intensă asupra unei activități pentru o perioadă de timp fixă, urmată de o scurtă pauză. Iată cum poți integra această tehnică în rutina ta zilnică:

  • Începe prin a stabili un interval de timp în care vei lucra intens - de obicei, durata recomandată este de 25 de minute. În acest interval te vei concentra exclusiv asupra unei singure activități.
  • Pe durata celor 25 de minute, elimină orice element care te-ar putea distrage, cum ar fi notificările telefonului, e-mail-urile sau alte surse de zgomot. Concentrează-te asupra sarcinii tale fără a te lăsa tentat de alte activități.
  • După fiecare sesiune de 25 de minute, acordă-ți o pauză scurtă de 5 minute. Folosește această perioadă pentru a te deconecta și a te relaxa.
  • După patru sesiuni de lucru consecutive, ia-ți o pauză mai lungă, de 15-30 de minute.

Dacă vrei să ții mai simplu evidența timpului, utilizează un timer sau o aplicație, care te va anunța când trebuie să lucrezi și când este momentul să îți iei pauza. Unele persoane preferă sesiuni de lucru mai scurte sau mai lungi, în funcție de nivelul lor de concentrare. Experimentează și ajustează durata pentru a se potrivi nevoilor tale.

Detașează-te de social media

Știm că poate fi o provocare, dar încearcă să nu verifici în mod constant mesajele sau notificările din aplicațiile de social media. Lumea online poate ajunge uneori să îți răpească timp prețios, pe care îl poți folosi nu doar pentru muncă, ci și pentru planurile personale. 

Cum poți limita utilizarea paginilor de social media? În primul rând, setează limite clare și respectă-le - de exemplu, poți să îți verifici conturile de două ori pe zi, la ore fixe. Dacă este dificil să te detașezi complet, începe cu pauze mici. Dezactivează notificările, pentru a reduce tentația de a verifica noile mesaje sau actualizări. Stabilește o "oră de liniște" înainte de culcare, în care să eviți utilizarea social media. Acest lucru îți poate îmbunătăți calitatea somnului și, implicit, îți poate crește starea de bine.

Apelează la delegarea sarcinilor

Uneori ne asumăm responsabilitatea pentru toate etapele unui proiect, aglomerându-ne inutil programul. Dacă te obișnuiești să delegi o parte din sarcinile tale, este posibil nu doar să câștigi timp, ci și să crești satifacția colegilor tăi: acordându-le mai multă autonomie, le dai de înțeles că ai încredere în calitatea muncii lor. Evaluează lista de activități zilnice și gândește-te care pot fi realizate exclusiv de tine și care ar putea fi îndeplinite eficient și de alți membri ai echipei.

Înainte de a delega, evaluează abilitățile echipei tale și resursele de timp de care dispune fiecare persoană. Astfel, poți atribui sarcinile colegilor potriviți, fără a le încărca programul. Atunci când delegi o sarcină, asigură-te că stabiliești așteptările clar - comunică obiectivele, termenele limită și orice detalii esențiale. Oferă sprijin și clarificări oricând este nevoie.

Învață să spui ''nu''

Îți place să le fii mereu de ajutor celor din jurul tău și îți este dificil să refuzi solicitările acestora? Este minunat să fii o persoană deschisă și empatică, însă trebuie să găsești raportul perfect între a ajuta și a-ți face timp pentru tine. Acceptă limitele tale de timp și energie. Înțelegerea propriilor limite te va ajuta să spui "nu" atunci când simți că adăugarea unei noi responsabilități nu este posibilă. De asemenea, încearcă să îți cunoști cât mai bine prioritățile și obiectivele. Atunci când știi exact ce este important pentru tine, devine mai ușor să refuzi solicitările care nu se aliniază cu aceste priorități.

Acordă atenție nevoilor tale personale și profesionale. Învață să spui "nu" atunci când o solicitare îți afectează activitatea sau viața personală. Odată ce stabilești limite, respectă-le. Dacă știi că nu îți poți asuma o anumită sarcină, spune-o clar și fără a-ți justifica excesiv decizia. 

Digitalizează activitățile de rutină

Tehnologia poate veni în sprijinul tău, simplificându-ți munca și ajutându-te să câștigi timp prețios. Analizează activitățile pe care le desfășori și identifică-le pe cele care pot fi ușor digitalizate - de exemplu, poți utiliza platforme de automatizare pentru a trimite e-mailuri sau a genera anumite rapoarte și documente. Utilizează servicii de stocare în cloud, astfel încât să facilitezi accesul la fișiere și să le poți partaja ușor cu membrii echipei.

Chiar și acordarea beneficiilor poate fi automatizată - știai că Pluxee a lansat o soluție de tip API, care integrează administrarea tichetelor de masă electronice cu software-urile de resurse umane? Astfel, interfața noastră preia din software-ul HR informațiile referitoare la numărul de tichete și valoarea acestora. Odată ce este preluată comanda, încărcarea cardurilor de masă ale angajaților se realizează rapid, fără a mai fi necesară intervenția ta.

Așa cum observi, ai la dispoziție diverse soluții ce te pot ajuta să dai mai multă valoare timpului tău. Folosește-le cu încredere și oferă-ți astfel o pauză de la agitația cotidiană - cu siguranță meriți!

Distribuie