art-3

Inovație în practică pentru companiile mici și mijlocii. Cum creezi și lansezi produse inovatoare?

Inovația din România are nevoie de o revigorare. Cel puțin așa arată datele ultimului raport INS despre inovația în rândul companiilor românești. Datele arată că din totalul de companii inovatoare din România, aflat în scădere la nivel general, doar 8.3% dintre IMM-uri inovează

Cum inovația reprezintă baza oricărei afaceri competitive, care crește constant, am considerat că este momentul să pornim o discuție despre inovație în interiorul comunității Pluxee IMM Connect. Ce este inovația? Cum poate deveni ea o realitate a companiilor mici și mijlocii? Este adevărat că inovația se realizează doar cu investiții foarte mari? Și mai ales, de unde pornim?

De aceea, episodul 4 al podcastului Pluxee IMM Connect o aduce în comunitatea noastră pe Melania Damian, Managing Partner SLooP. Ea răspunde acestor întrebări și oferă multe alte perspective valoroase, într-o discuție dinamică cu gazda podcastului, Toader Păun, despre managementul inovației în companiile mici și mijlocii.

Despre Melania Damian, Managing Partner SLooP

Melania Damian este expert în dezvoltare prin inovatie și își dorește să aibă un impact direct în creșterea companiilor din România. Cu o experiență de 20 de ani în diferite domenii, în zona comercială, de management, marketing și vânzări, Melania este pasionată de a ajuta afacerile și antreprenorii să inoveze și să creeze solutii unice si relevante care să satisfacă pe deplin cerintele consumatorilor lor și să își extindă afacerile, chiar și la nivel global.

Melania și-a pus propriile idei în aplicare creând SLooP - un brand cu caracteristici unice pe piață, cunoscut și îndrăgit de cei care aleg produse naturale. Acum transmite cunoștințele ei celor dornici să își crească afacerile și captivează audiența cu perspectivele ei unice în managementul proceselor interne care conduc la inovație.

Am rugat-o pe Melania să ofere un ghid de început pentru membrii comunității Pluxee IMM Connect care doresc să creeze o strategie de inovație.

Recomandările Melaniei Damian

1. Definește mai întâi strategia de business a companiei
  • Articulează viziunea și obiectivele de atins pe termen mai lung, ideal pentru următorii 3 ani.
  • Răspunde la întrebarea <Care este „Job to be done”>? Mai exact care este Beneficiul Unic Relevant pe care îl oferă produsul tău?
  • Definește avantajul competitiv al produsului tău.
2. Cunoaște clienții companiei. Ei sunt prima ta sursa de inspirație 
  • Află cum satisface produsul tău nevoile lor.
  • Cercetează cum satisface concurența nevoile clienților tăi.
  • Identifică arii noi de explorare. Fii ambitios dar realist! Ponderează oportunitățile la contextul economic, legislativ și resursele de care dispui.
3. Concentrează-te pe proces
  • Evită eșecul la scară mare. Experimentează la scară mică. 
  • Nu te opri niciodată. Portofoliul de idei în explorare trebuie alimentat continuu de noi oportunități în dezvoltare.

Curaj și încredere că vei avea succes!

Melania consideră că în companiile mici și mijlocii inovația pornește de la liderii ei. 

Inspiră-te pentru a trece la acțiune, urmărind integral episodul 4!

Urmărește episodul

Distribuie