Atunci când cauți soluții prin care să crești profitabilitatea afacerii tale, extinderea pe noi piețe poate fi un pas esențial pentru creștere și succes pe termen lung. În special în ziua de astăzi, când trăim într-o lume tot mai globalizată și mai dinamică, merită să explorezi acele oportunități care ți-ar putea aduce câștiguri substanțiale, odată cu creșterea numărului de clienți.
Dar cum poți să identifici piețele cu potențial, să te promovezi eficient și să creezi produse care să răspundă nevoilor specifice ale acestor piețe? Descoperă în continuare soluțiile pe care le poți aplica pentru a-ți dezvolta afacerea.
Odată ce te decizi să îți dezvolți afacerea, este important să afli care sunt piețele cu cel mai bun potențial pentru compania ta. Poți lua exemplul altor companii, cum ar fi afacerile de tip franciză sau cele care își deschid sedii în alte orașe, ori livrează internațional. Studiază-le modul de acțiune și observă tot ce ți se pare relevant: către ce piețe și-au îndreptat atenția, ce produse au început să promoveze în zonele respective, ce fel de promoții au. Îndreaptă-ți atenția în mod deosebit către afaceri din același domeniu ca al tău și urmărește-le evoluția în timp - vei găsi cu siguranță informații în diverse publicații online sau pe site-urile și rețelele sociale ale companiilor respective. Totodată, începe să te documentezi, ținând cont de următoarele aspecte:
Unul dintre cei mai importanți pași în expansiunea pe o nouă piață este adaptarea produselor sau serviciilor la nevoile și preferințele locale. În definitiv, îți dorești ca publicul tău țintă să considere că ofertele tale sunt valoroase și merită luate în seamă. Iată cum poți face acest lucru:
Promovarea afacerii pe o nouă piață necesită o abordare strategică atent gândită. Este important ca ofertele tale să ajungă cu succes la publicul țintă, pentru a nu risca să te pierzi într-o mare de produse similare. Din fericire, marketingul online este cea mai simplă formă de a te promova eficient pe piețele noi - atâta timp cât știi ce instrumente și tehnici de promovare să folosești, ai toate șansele să atragi atenția.
Începe prin a-ți optimiza site-ul și conținutul acestuia pentru motoarele de căutare din fiecare piață, în special dacă vrei să vinzi pe plan internațional. Asigură-te că utilizezi cuvinte cheie relevante și traduci conținutul în limba locală. Folosește platformele de social media populare în fiecare regiune pentru a ajunge la publicul țintă. Creează campanii adaptate preferințelor locale și utilizează anunțurile plătite de pe cele mai cunoscute platforme, cum ar fi Google Ads sau Facebook Ads, pentru a ținti în mod specific piețele noi. Advertorialele în publicații sau pe site-uri locale sunt, de asemenea, soluții eficiente.
Colaborările cu parteneri locali pot fi și ele extrem de benefice. Găsește parteneri sau influenceri cu o reputație bună, care te pot ajuta să intri pe noua piață. Participă la evenimente și târguri locale pentru a-ți crește vizibilitatea și rețeaua de contacte. Nu uita și de zona de PR - o strategie de relații publice îți oferă șansa de a crește rapid notorietatea brandului. În acest sens, poți trimite comunicate de presă în publicațiile locale, anunțând lansarea pe piață.
Trăim într-o societate tot mai deschisă, unde afacerea ta se poate dezvolta mai rapid ca oricând, câștigând clienți noi. Dacă ai posibilitatea, profită de această oportunitate și gândește-te la planuri îndrăznețe de viitor pentru companie: de cele mai multe ori, creșterea unei afaceri ține în principal de viziunea liderilor săi.
Pluxee îți este alături, pentru a te ajuta să te bucuri de fiecare oportunitate. Dacă îți dorești o echipă puternică și motivată, care să-ți susțină planurile de dezvoltare, avem pentru tine soluțiile perfecte, de la cardul de masă Pluxee Gusto și cardul Pluxee Cadou, până la cardul cu tichete de vacanță Pluxee Turist sau cardul pentru activități culturale, Pluxee Cultura. Iar dacă vrei să îți promovezi produsele sau serviciile pe piețe noi din România, poți deveni partenerul nostru afiliat, ajungând astfel mai ușor la o plajă mult mai vastă de clienți.